Producten

Demeter-producten

Hieronder kun je alle Demeter-producten vinden die door Stichting Demeter in Nederland zijn gecontroleerd en gecertificeerd. Er zijn ook Demeter-producten die vanuit andere landen worden geïmporteerd. Voor vragen kun je contact opnemen met Petra Derkzen.
Op de website van Bionext staat een overzicht van alle verkooppunten en natuurvoedingswinkels.

Aardappelen, groente en fruit

Aan de Demeter-bedrijven worden de hoogste eisen gesteld aan het uitsluiten van genetisch gemanipuleerde organismen (GMO’s). Zo is het gebruik van zogenaamde PPF-hybrides voor een Demeter-boer verboden. PPF-hybrides zijn plantenrassen die zijn “veredeld” door protoplasma in het laboratorium in een cel van een andere plantensoort te injecteren. Veel moderne koolrassen zijn op deze manier tot stand gekomen door de eigenschap Cytoplasmatische Manlijke Steriliteit (CMS) over te brengen van radijs op andere koolsoorten..

Voor een CMS-vrije rassenlijst klik hier  1671-zf-freie-sorten

Venkel