Toekomst Zaaien

Aandacht voor biodiversiteit en levenskrachtig zaadgoed.

In de weekenden van oktober doen in ons land 9 biodynamische bedrijven mee aan de internationale actie ‘toekomst zaaien’. Dit evenement wordt georganiseerd door stichting Demeter in samenwerking met Stichting Zaadgoed en de BD vereniging. Samen werken we aan een vruchtbare landbouw met gentechvrij zaad. We vragen aandacht voor het grote belang van biodiversiteit en levenskrachtig zaadgoed.

Bij Toekomst Zaaien kan iedereen meedoen met het inzaaien van een akker met wintergraan op een biodynamische boerderij. Jong of oud, ervaren of leek. In een lange rij loop je over de akker en strooit het zaad voor je uit. Samen zaaien heeft iets magisch.

Toekomst Zaaien is van oorsprong een Zwitsers initiatief van twee biodynamische boeren als ode aan een gentechvrije landbouw en om burgers direct bij de bedrijven te betrekken. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een internationale beweging in meer dan10 landen.

Kijk voor alle data en adressen van deelnemende bedrijven