Blije Boodschappen van biodynamische telers

Vanaf 21 mei tot en met 16 juli zijn het de Blije Weken bij Ekoplaza. Uitgangspunt is dat de biologische speciaalzaak boordevol blije boodschappen ligt. De campagne heeft als doel om jou als klant bewust te maken dat je met deze producten direct bijdraagt aan diverse extra waardes, waaronder biodiversiteit en dierenwelzijn. Biodynamische producten vallen ook onder de blije boodschappen.

Bijvoorbeeld de groenten van diverse biodynamische telers als Frank de Koning, de familie Overesch en fruitteler Kees Konijn. Tijdens de Blije Weken is er extra aandacht om jou bewust te maken van het onderscheid dat onze biodynamische boeren en telers maken: zij zorgen voor vruchtbare aarde en voeding barstensvol leven. Met de aankoop van hun eerlijke producten heb jij bijgedragen aan bijvoorbeeld meer biodiversiteit, het besparen van water bij de teelt en dieren een zo diervriendelijk mogelijk leven gegeven.

De campagne is ook vermeld in het klantenmagazine Lekker Weten. Dit magazine kun je gratis meenemen in de winkels en in dit zomernummer lees je bijvoorbeeld het verhaal van biodynamisch kleinfruitteler Elze-Lia Visser van kleinfruittuin Fruitweelde in de Betuwe. Ook biodynamisch kippenboer Jan Rombouts van de Demeter Groengilde eieren vertelt zijn verhaal: betaalt de kip of jijzelf de prijs van een ei?

Hier lees je meer over de campagne >