Familie pompoen project

Beste Familie Pompoen,

Tot onze spijt moeten we dit najaar afscheid nemen van het project Familie Pompoen. Isabel Duinisveld heeft namelijk afscheid genomen van de tuinderij van Warmonderhof. En aangezien zij het gezicht, de drager en daarmee ook een beetje ‘de familiemoeder’ van het project is, zien wij geen mogelijkheid om nog met de Familie Pompoen verder te gaan. De familiepompoenen staan nu op het land en zijn ongeveer eind september rijp, ze worden te zijner tijd verkocht via Hofweb. Het project met gezamenlijk oogsten en zaden terugsturen zetten we nu niet verder door. Het zadenproject voortzetten met Isabels opvolger en/of studenten van Warmonderhof, is voor dit jaar niet haalbaar gebleken. Daarmee blijven we natuurlijk onverminderd actief om zaadvaste rassen onder de aandacht te brengen. En wie weet bloeit een lid van de ‘Familie’ in uw eigen (moes)tuin weer verder? Zoals op onderstaande foto, met een prachtig klimmende familiepompoen in de tuin, die Herma half juli stuurde.

Hartelijke groet, ook namens Odin, Hofweb, Stichting Demeter en Isabel Duinisveld,

Ellen Winkel

Coördinatie Familie Pompoen