Scheidend voorzitter Demeter geridderd bij 50 – jarig jubileum

Tijdens een bijeenkomst ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan van biodynamische bedrijf de Lepelaar werd Jan Schrijver verrast door burgemeester Marjan van Kampen van de gemeente Schagen waarbij Jan tot ridder in de orde van Oranje Nassau werd verheven voor zijn pionierswerk als biodynamisch boer en voor z’n talrijke bestuurlijke nevenfuncties waaronder het voorzitterschap van Stichting Demeter. Emeritus hoogleraar Edith Lammerts van Bueren hield op deze bijeenkomst op de boerderij een inspirerende lezing over de unieke rol van de biodynamische landbouw in het bouwen van veerkrachtige systemen o.a. door het gebruik van veld- en compostpreparaten. Hiermee versterk je niet alleen de eigenheid van de gewassen, maar Edith benadrukte ook de rol van het benutten van levenskrachten voor een gezonde mens en aardeontwikkeling. U vindt hier de tekst van de lezing. Voor foto's en video zie op de website van De Lepelaar: www.delepelaar.com/nieuws/jubileum

Foto Michiel Wijbergh